FİZİK TEDAVİNİN ZARARLARI VAR MIDIR?

Eski zamanlarda teknoloji yaygın kullanılamazken tıbbın yeterince ulaşamadığı yerler ve zamanlar olmuştur. İnsanlar eklem ağrılarına, kas ağrılarına, romatizma rahatsızlıklarına, fıtık ağrılarına, felç sonrası hareket geliştirme, organların yeniden işlevlerini yerine getirmesi için çalışmalarına ve bunlara benzer birçok rahatsızlıklarına çare aramışlardır. Doğal kaynak sıcak sulardan, çeşitli çamur banyolarından, özel masajlardan, güneşten gelen ısı ve ışınlardan faydalanarak kendilerince tedavi üretmişlerdir. Günümüz teknolojisi de kullanılarak geçmişte bulunan bu kaynakları ele alıp makineler üretmiş hatta bazı uygun kaynakların çıktığı bölgelere termal tesisler kurulmuş ve insanların tedavilerini daha çabuk ve kolay almalarını sağlamıştır. Bu sistemden birçok insan faydalanmaktadır. Deri üzerinden belli bir akımda verilen elektrik, hareket etmeyen uzuvda yapılan masaj dalgaları ve buna benzer yöntemler ile zararsızca uygulanan bir tedavidir. Ortopedi doktorları tarafından yönlendirilen hastaların birçoğu aldıkları fizik tedavi sonucu iyileşme göstermişlerdir. Sadece ortopedi değil başka bölümlerden de doktorlar tarafından fizik tedavi yöntemleri tavsiye edilmektedir. Elektrik, ışık, ısı, masaj gibi faktörler kullanılarak işlevini yerine getirmeyen ya da yavaş getiren organların onarımı yapılmaktadır. Böylece kişiler bütün uzuvlarını kullanabilmekte ve ağrıları hafiflemekte hatta tamamen geçmektedir. Aşağıda belirtilen rahatsızlıklar veya Başka türden olan rahatsızlıklarda Doktor izni olmadan uygulanmaması gerekir.

Fizik Tedavide uygulanması sakıncalı rahatsızlıklar,

1. Elektrik ile fizik tedavi uygulanan hastalarda kalp pili var ise bu kalbi olumsuz etkileyecektir. Böyle durumlarda fizik tedavi zorunlu ise doktor kontrolünde olmalıdır.
  2. Açık yara ve iltihaplı bölgeler varsa fizik tedavi uygulamak sakıncalı olmaktadır.
  3. Kanser teşhisi konulmuş kişilerde fizik tedavi sırasında diğer hücrelerin kendini yenilemesi sağlanırken kanserli hücrelerinde üremesi riski vardır. Bu nedenle bu kişilerde Takip ettiği Onkoloji Doktoru onayı olmadan fizik tedavi uygulanmamalıdır.